lunes, 7 de mayo de 2012
ÉS DIFERENT EL PERFIL D’UN MESTRE DE L’ETAPA 0-3 QUE D’UN DE L’ETAPA 3-6?
Jo crec que no ha de ser diferent, ja que si un mestre estima la seva professió, te vocació i escull l’especialització d’infantil ha de tenir els suficients recursos per adaptar-se a les dos etapes. Ha de sabre donar resposta a les necessitats dels infants independentment de la seva edat. En el tram de 0 a 6 és necessària la comunicació i la relació directa amb la família i potenciar l’autonomia segons la seva maduresa.
És obi que els continguts a treballar i els objectius que ens marquem a l’hora de fer activitats no tenen res a veure i que per tant la vida a l’aula és totalment diferent. La manera de fer del mestre també és diferent perquè no ha de realitzar les mateixes tasques, però crec que les actituds i aptituds han de ser les mateixes. Mestres observadors, tendres, que saben donar resposta als infants, que els estimulen, que els hi donen suport i recolzament, que tenen un paper de guia i que potencien els aprenentatges.
Per desgràcia ens trobem amb molts de mestres que no volen o no és senten capaços de estar amb un grup de nadons o en una escoleta. Després de reflexionar sobre això penso que aquest mestres es perden moltíssim ja que a aquesta professió es molt important la pràctica, l’experiència i malgrat molts pensin que no és tan gratificant estar amb els més petits o amb els grans s’equivoquen, proporciona un gran aprenentatge professional el fet de poder tenir alumnes de totes les edats, ajuda a entendre millor el seu desenvolupament maduratiu, la progressió que realitzen i els canvis és donen en les diverses etapes, en definitiva ajuda a conèixer millor a els infants i a nosaltres professionalment.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario