lunes, 7 de mayo de 2012

VALORACIÓ DE LES MEVES COMPETÈNCIES

En la professió docent és molt important la creació d’hàbits de treball sobre un mateix, hàbits que s’inicien amb l’autobservació i descoberta d’un mateix. Després de prendre’t algun temps per reflexionar, escriu dos comportaments, actitud o idees que valores positivament i dos que valores negativament de la teva manera de fer en relació a:
1. Organitzar situacions d’aprenentatge
Facilitats per:
 Treballar a partir de les representacions dels alumnes.
 Implicar a els alumnes en activitats de investigació, en projectes de coneixement.

Dificultats per:
Construir i planificar dispositius i seqüències didàctiques.

2. Gestionar la progressió dels aprenentatges
Facilitats per:
 Concebre i fer front a situacions- problema ajustades al nivell i a les possibilitats dels alumnes. Establir vincles amb les teories que sostenen les activitats d’aprenentatge.

Dificultats per:
 Establir controls periòdics de competències i prendre decisions de progressió.
Adquirir una visió longitudinal dels objectius de l’ensenyança.

  3. Elaborar dispositius de diferenciació
Facilitat per:
Practicar un reforçament, treballar amb alumnes amb grans dificultats.
Desenvolupar la cooperació entre alumnes i certes formes simples d’ensenyança mútua.

Dificultats per:
 Compartimentar, ampliar la gestió de la classe a un espai més ampli.

4. Implicar als alumnes en els seus aprenentatges

Facilitats per:
Fomentar el desig d’aprendre, explicitar la seva relació amb el coneixement, el sentit del treball escolar, i desenvolupar la capacitat d’autoavaluació del alumnat.
Intruir i fer funcionar un consell d’alumnes i negociar amb ells varies regles i d’acords.

Dificultats per:
Afavorir la definició d’un projecte personal de l’alumne.

5. Treballar en equip
Facilitats per:
Afrontar i analitzar conjuntament situacions complexes, pràctiques i problemes profesionals.
Fer front a crisis o conflictes entre persones.

Dificultats per:
Impulsar un grup de treball, dirigir reunions.
Elaborar un projecte d’equip, de representacions comunes.

6. Participar en la gestió de l’escola
Facilitats per:
 Organitzar i fer evolucionar, en el mateix centre, la participació dels alumnes.
Administrar els recursos del centre.

Dificultats per:
Elaborar,negociar un projecte institucional.
 Coordinar, fomentar una escola amb tots els components (extraescolar, del barri, associacions de pares,professors, de llengua y cultura d’origen).

7. Informar i implicar als pares
Facilitats per:
 Afavorir reunions.
Dirigir les reunions.

Dificultats per:
Implicar a els pares e la valoració de la construcció dels coneixements.

8. Emprar les tecnologies de la informació.
Facilitats per:
Utilitzar els instruments multimèdia en l’ensenyança.
 Comunicar-se a distancia de forma telemàtica.

Dificultats per:
Explotar els potencials didàctics de programes en relació amb els objectius de els dominis d’ensenyança.

 9. Afrontar els dilemes i els problemes ètics de la professió
Aquest punt és un dels més importants, per no dir el que més, per a mi. Sempre l’hi he donat molta importància al respecte i al comportament, crec que és el pilar de l’educació sense assolir aquesta “competència” no es pot avançar en cap aprenentatge. La dificultat que hi trobo en aquest punt és donar la resposta més adient a cada conflicte o succeïment que ocorri de forma imprevista.

10. Organitzar la pròpia formació continua
Facilitats per:
Implicar-se en les feines a nivell general de l’ensenyança o del sistema educatiu.
Acceptar i participar en la formació dels companys.

Dificultats per:
Negociar un projecte de formació comú amb es companys (equip, escola, ret).
Establir un control de competències i un programa personal de formació continua propis.

No hay comentarios:

Publicar un comentario