martes, 29 de mayo de 2012


REVISIÓ DEL CONTRATE D’APRENENTATGE

Després de reflexionar sobre els diferents aspectes que he anant adquirint durant els anys de formació que porto, he arribat a la conclusió que el meu coneixement ha crescut significativament i això m’ha ajudat a tenir una capacitat  més crítica a l’hora d’opinar sobre metodologies, creences , tècniques, materials i recursos educatius en general.
 Malgrat tot el procés i progrés que se que he fet moltes vegades crec , com deia Sòcrates, que no se res. Me fixo amb la feina de companyes, llegeixo articles o capítols de llibres, estudio i faig recerca segons l’assignatura que estiguem cursant etc. i veig el ventall tan ampli d’estudi, reflexió o investigació del que disposem els docents i sento que mai serà suficient, com quan tens un fill, la dedicació i responsabilitat de que creixi sà serà per vida.
Del que més satisfeta em sento és de el progrés que he fet amb les noves tecnologies, encara me queda molt per aprendre, però quan vaig començar la carrera... només sabia utilitzar el word!. No concebia la introducció de les noves tecnologies a les aules, com a recurs educatiu. Ara ho entenc i per tant m’agrada, sempre he pensat que la ignorància no ens deixa actuar i potser  pecava (i peco moltes vegades) d’ignorant , però també penso que la voluntat té més força que l’intel·ligència.
Estic molt contenta de l’aprenentatge que he obtingut amb aquesta assignatura, ja que el tenir que fer feina al blog i reflexionar sobre practiques que havia fet fa cinc anys, pensar com havia evolucionat, fer recerca de projectes i pràctiques educatives etc. ha suposat en molts moments un repte gratificant per a mi. He descobert que no tinc por ni em preocupen aspectes del dia a dia a l’aula com les famílies, la relació amb els infants, la comunicació, la utilització d’estratègies per afavorir aprenentatges, modificar conductes, comunicar-me, organitzar activitats, materials,fer adaptacions...però si me dona por fer grans programacions, a llarg termini, me dona por no sabre detectar el moment adequat per  portar a terme certes activitats i que puguem treballar amb elles competències que han d’adquirir i que apareixen al currículum. Se que serè capaç de fer-ho...però moltes vegades tinc por de no fer-ho prou bé, de no ser innovadora o de no motivar-los lo suficient. Durant el temps que he treballat mai m’ha passat sempre he estat motivada i he pogut veure als nens gaudir i progressar... però estar sempre al 100% i sabre que fer i com fer-ho a cada moment és un aspecte de la professió que m’espanta moltes vegades.


No hay comentarios:

Publicar un comentario