REVISIÓ DEL CONTRATE D’APRENENTATGE
Després de reflexionar sobre els
diferents aspectes que he anant adquirint durant els anys de formació que
porto, he arribat a la conclusió que el meu coneixement ha crescut
significativament i això m’ha ajudat a tenir una capacitat més crítica a l’hora d’opinar sobre
metodologies, creences , tècniques, materials i recursos educatius en general.
Malgrat tot el procés i progrés que se que he
fet moltes vegades crec , com deia Sòcrates, que no se res. Me fixo amb la
feina de companyes, llegeixo articles o capítols de llibres, estudio i faig
recerca segons l’assignatura que estiguem cursant etc. i veig el ventall tan
ampli d’estudi, reflexió o investigació del que disposem els docents i sento
que mai serà suficient, com quan tens un fill, la dedicació i responsabilitat
de que creixi sà serà per vida.
Del que més satisfeta em sento és
de el progrés que he fet amb les noves tecnologies, encara me queda molt per
aprendre, però quan vaig començar la carrera... només sabia utilitzar el word!.
No concebia la introducció de les noves tecnologies a les aules, com a recurs
educatiu. Ara ho entenc i per tant m’agrada, sempre he pensat que la ignorància
no ens deixa actuar i potser pecava (i
peco moltes vegades) d’ignorant , però també penso que la voluntat té més força
que l’intel·ligència.
Estic molt contenta de l’aprenentatge
que he obtingut amb aquesta assignatura, ja que el tenir que fer feina al blog i reflexionar
sobre practiques que havia fet fa cinc anys, pensar com havia evolucionat, fer
recerca de projectes i pràctiques educatives etc. ha suposat en molts moments
un repte gratificant per a mi. He descobert que no tinc por ni em preocupen aspectes del dia a
dia a l’aula com les famílies, la relació amb els infants, la comunicació, la
utilització d’estratègies per afavorir aprenentatges, modificar conductes,
comunicar-me, organitzar activitats, materials,fer adaptacions...però si me dona
por fer grans programacions, a llarg termini, me dona por no sabre detectar el
moment adequat per portar a terme certes
activitats i que puguem treballar amb elles competències que han d’adquirir i
que apareixen al currículum. Se que serè capaç de fer-ho...però moltes vegades
tinc por de no fer-ho prou bé, de no ser innovadora o de no motivar-los lo
suficient. Durant el temps que he treballat mai m’ha passat sempre he estat
motivada i he pogut veure als nens gaudir i progressar... però estar sempre al
100% i sabre que fer i com fer-ho a cada moment és un aspecte de la professió
que m’espanta moltes vegades.
No hay comentarios:
Publicar un comentario