Sempre m’ha semblat exemplar la forma de treballar de molts centres educatius a Catalunya, crec que la seva implicació i innovació en propostes educatives son un exemple a seguir per els altres centres. Gràcies a la difusió ,via Internet, que fan de tot el succeeix al centre podem agafar idees i amarar-nos de la creativitat i esforç que desprenen les seves propostes.
Vaig de forma continuada a Terrassa,m’han parlat molt be de la forma de treballar d’alguns centres del Vallès Occidental. He trobat practiques molt maques, segur que els nens que les han realitzat recordaran tota la vida aquelles experiències i lo que varen aprendre amb elles. Les que més m’han cridat l’atenció per a els grups d’infantil són:
PSICOMOTRICITAT AMB GRUPS DE DOS NIVELLS
Dos grups, un de l’escola ordinària (P3) i un de l’escola bressol municipal (2-3). Cada grup es divideix en tres i s’ajunten un petit grup dels grans amb un altra dels petits, es preparen sis sessions completament iguals per fer psicomotricitat amb aquests grups heterogenis. Això ajuda als més petits a conèixer el centre on aniran en un futur pròxim, als grans a tenir cura dels més petits i per tant més control de seu cos, a compartir jocs i a relacionar-se amb altres, a fomentar l’autonomia i reforçar l’expressió i la comunicació al explicar el que han viscut o sentit durant la sessió.
REDUÏM L’ALUMINI A L’ESCOLA EL VALLÈS
Aquesta bona pràctica és troba inserida dins un altre projecte molt més ampli i complexa que s’anomena “Escola verda”. Com el nom indica aquesta proposta té com a finalitat reduir al màxim fins eradicar l’ús de paper d’alumini a l’escola i el més important, que els nens siguin conscients que certs materials són tòxics o fan malbé a la terra. A un vídeo es pot veure com un representant de cada classe (des de P3 fins a 6è)realitzen una “assemblea” i cada grup porta una bossa amb tot l’alumini que s’ha recollit a la seva aula. Una altra alumna va pesant el contingut de la bossa amb una bascula i posant les quantitats obtingudes de cada aula. Les aules que menys o gents alumini hagin obtingut obtindran un “arbre verd”, es tracta d’un arbre de cartolina de color verd que penjaran a la porta de la classe, això simbolitza la millora de la consciencia ecològica que han realitzat els nens de la classe.
TREBALLEM L’HORT AMB ELS COMPANYS DE FUPAR A L’ESCOLA SERRA DE L’OBAC
Aquest projecte també forma part del projecte “Escola Verda” i consisteix en realitzar un aprenentatge actiu basat amb l’experimentació i promoure la inclusió social, la cooperació i l’aprenentatge mutu, ja que col•laboren persones de FUPAR (centre que treballa per ajudar a la inserció de persones discapacitades en el món laboral). Per tal de fer-ho un cop per setmana els membres de FUPAR es reuneixen amb els infants i els ajuden a treballar a l’hort (plantar, regar, cuidar, etc.). Aquesta activitat es doblement enriquidora, ja que ho és d’igual manera per als infants que per als membres de FUPAR. Així doncs, podem afirmar que aquesta experiència fomenta la inclusió social a l’escola.
http://experiencies-se-terrassa.blogspot.com.es/search/label/Ed.%20Infantil
No hay comentarios:
Publicar un comentario